Om skolen

Natur – Kreativitet – Håndværk – Det er Kongeådalens Efterskole. Vi er ambitiøse med vores fag og ikke mindst vores holdninger til, at alle har en plads i fællesskabet. Sammen skaber vi efterskole med fokus på bæredygtighed, ligeværd og fællesskab. Vi har ikke kun fokus på resultater – men på hele processen.

Masser af valgfag

I vores mange valgfag sætter vi fokus på nogle af de aktiviteter, vi oplever giver en særlig værdi. Uanset om faget hedder Friluftsliv, Landbrug, Håndværk, Design, Medie eller Musik & Teater arbejder vi kreativt og har fokus på den gode proces. I vores samvær har vi fokus på ligeværd og det forpligtende fællesskab, hvor den enkelte får en unik mulighed for personlig, social og faglig udvikling.

Alle kender alle

Med plads til 84 elever i 9. og 10. klasse har skolen en størrelse, hvor alle kender alle. På Kongeådalens Efterskole er du ikke blot en i flokken. Her bliver du lynhurtigt en person, alle kender. Det giver venskaber for livet. Eleverne bor i hyggelige lejlighedsfællesskaber på 4-8 elever – og har du lyst, kan du tage et helt år i shelter!

DU er med til at forme dit efterskoleår

Vi er DIN efterskole. Det betyder, at du som elev har stor indflydelse på skolens hverdag, og meget kan lade sig gøre, hvis du har en god idé eller ønsker at sætte noget i gang. Det betyder også, at elever og lærere løser en række opgaver i fællesskab, så efter et år hos os kan du lave sovs til 80 personer.

Solid undervisning

Vi giver en spændende boglig undervisning, der selvfølgelig fuldt ud lever op til folkeskolens forskellige prøver. Vi arbejder med niveaudeling i de boglige fag, så vi kan skabe passende udfordringer for lige præcis dig.

“Det bedste ved at gå på Kongeådalens Efterskole, er det sammenhold og fællesskab vi har, og alle de gode venner man får”

– Freja

Kongeådalens Efterskole er konge